Rezultatele financiare ale Microsoft nu sunt tocmai bune

de: Alexandru Puiu
20 07. 2016

Microsoft tocmai a încheiat cel de-al patrulea trimestru fiscal din 2016, iar rezultate financiare nu sunt cele mai roz, mai ales când vine vorba de anumite divizii ale gigantului. 

Compania americană se pare că se află într-o perioadă de tranziție, în care se concentrează din ce în ce mai puțin pe aspectele neprofitabile ale afacerii sale și face investiții în segmentele ce se află pe o curbă ascendentă de profitabilitate. Mai precis, în timp ce afacerea cu telefoane este în cădere liberă, gigantul din Redmond profită la maxim de interesul pieței pentru divizia Intelligent Cloud. Aceasta din urmă incorporează atât serviciile profesionale Microsoft Azure, cât și zona de OneDrive. Doar din cloud, Microsoft a reușit să obțină încasări de 6,7 miliarde de dolari cu 7% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Azure Cloud în particular a înregistrat o creștere de 102%.

Față de aceeași perioadă din 2015, divizia de mobile a Microsoft care se află în spatele Windows Phone 8 și Windows 10 Mobile a înregistrat o scădere de 71%. Deși respectiva valoare a afectat negativ divizia More Personal Computing, per ansamblu, aceasta este o zonă destul de roz pentru companie, datorită vânzărilor de Surface – în creștere cu 9% și a creșterii cu 33% a abonaților Xbox Live, până la 49 de milioane de utilizatori.

Încasările pe ultimul trimestru ale Microsoft la nivelul companiei au fost de 20,6 miliarde de dolari, cu un profit net de 3,1 miliarde. Față de aceeași perioadă a anului trecut, când vorbeam de încasări de 22,1 miliarde de dolari, este evident că gigantul din Redmond trece printr-o perioadă dificilă. La capitolul pronosticuri, Microsoft speră ca în aceeași perioadă din 2017 să înregistrezeo creștere a profitabilității diviziei de cloud computing până la pregul de 12,1 miliade de dolari.

Aceste rezultate financiare au fost mai importante ca de obicei pentru compania condusă de Satya Nadella deoarece au fost primele după achiziția de 26 miliarde a LinkedIn. Momentan nu se poate vedea foarte bine impactul acelei decizii asupra profitabilității companiei, dar, în teorie, s-ar putea să fi fost o decizie inspirată.